zapraszamy na naszą strone

Zapraszamy na naszą stronę:

https://sites.google.com/site/nibirowie/

18 stycznia 2010

Lekcja 15, 18 stycznia

TEMAT:Na dwa miesiące przed rozpoczęciem działalności gospodarczej-wstępna analiza finansowa przedsięwzięcia.


U nas już ferie , mimo to spotkaliśmy się dzisiaj.Na zajęciach dowiedzieliśmy się o planowaniu finansów, ocenie sytuacji bieżącej naszego przedsięwzięcia oraz o tym jak ważna jest strategia cenowa i rachunek wyników w firmie.

WARTOŚĆ SPRZEDAŻY = LICZBA SZTUK SPRZEDANYCH x CENA

Rozpoczynając swoją działalność musimy wiedzieć za jaką cenę będziemy sprzedawać produkt.

Rodzaje strategi cenowych.
-Stosowanie zawyżonych cen w krótkim okresie.
-Ustalenie wysokich cen do produktów prestiżowych i wysokiej jakości.
-Niskie ceny produktu w celu infiltracji rynków i osiągnięcia na nich dużego udziału firmy.
-Ceny ustalone na bardzo niskim poziomie w celu ustanowienia masowego rynku.
-Stosowanie niskich cen, aby przeciwdziałać wchodzeniu na rynek potencjalnych konkurentów lub zniechęcić ich do tego.
-Ceny ustalone są na bardzo niskim poziomie, aby zniszczyć konkurencję.

Aby ustalić wynik finansowy przedsięwzięcia należy sporządzić rachunek wyników.

Schemat budowy rachunku wyników.



Ostatnie zdjęcia MIKROPLANETY.




Post i foto: Krzysztof Parus

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz