TEMAT:Na dwa miesiące przed rozpoczęciem działalności gospodarczej-wstępna analiza finansowa przedsięwzięcia.
U nas już ferie , mimo to spotkaliśmy się dzisiaj.Na zajęciach dowiedzieliśmy się o planowaniu finansów, ocenie sytuacji bieżącej naszego przedsięwzięcia oraz o tym jak ważna jest strategia cenowa i rachunek wyników w firmie.
WARTOŚĆ SPRZEDAŻY = LICZBA SZTUK SPRZEDANYCH x CENA
Rozpoczynając swoją działalność musimy wiedzieć za jaką cenę będziemy sprzedawać produkt.
Rodzaje strategi cenowych.
-Stosowanie zawyżonych cen w krótkim okresie.
-Ustalenie wysokich cen do produktów prestiżowych i wysokiej jakości.
-Niskie ceny produktu w celu infiltracji rynków i osiągnięcia na nich dużego udziału firmy.
-Ceny ustalone na bardzo niskim poziomie w celu ustanowienia masowego rynku.
-Stosowanie niskich cen, aby przeciwdziałać wchodzeniu na rynek potencjalnych konkurentów lub zniechęcić ich do tego.
-Ceny ustalone są na bardzo niskim poziomie, aby zniszczyć konkurencję.
Aby ustalić wynik finansowy przedsięwzięcia należy sporządzić rachunek wyników.
Schemat budowy rachunku wyników.
Ostatnie zdjęcia MIKROPLANETY.
Post i foto: Krzysztof Parus
18 stycznia 2010
Subskrybuj:
Komentarze do posta (Atom)
Archiwum bloga
-
▼
2010
(37)
- ► października (3)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz